موارد توضیحی

شهید ایرج تیموری:
کسانی در دنیا گرفتارند که گمان می‌برند بی‌نیاز هستند

 شهید ایرج تیموری در وصیت‌نامه خود می‌نویسید: از همسرم می‌خواهم خود سرپرستی فرزندانم را به عهده بگیرد که خداوند به وی اجر بی‌پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حیات، شهید ایرج تیموری در سال ۱۳۳۰ در روستای سنگستان از توابع همدان به دنیا آمد که به‌علت عدم وجود امکانات تحصیلی به همدان مهاجرت و در این شهر مشغول به تحصیل شد. او توانست با همتی والا و تلاشی مضاعف از دبیرستان شریعتی فارغ‌التحصیل شود و دیپلم متوسطه‌اش را اخذ نماید.

شهید تیموری به همین مقطع بسنده نکرده و ادامه تحصیل را برای دستیابی به آرمانهای متعالی‌اش لازم دانست، بر این اساس وارد دانشسرای تربیت معلم شد و همزمان فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد. او در اولین گام اقدام به سوزاندن ضاله و التقاطی در دانشسرا نمود که به‌سرعت توسط ساواک دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت.

او بعد از آزادی جهت سپری کردن دوران سربازی با عنوان سپاهی دانش به یکی از روستاهای محروم آذربایجان شرقی اعزام و پس از اتمام دوران ضرورت به استخدام آموزش و پرورش درآمده و به میل خود در بخش محروم شرا قهاوند مشغول به تدریس شد.

ایشان مدتی به‌دلیل فعالیت‌های ضد رژیم تحت تعقیب قرار گرفت تا آنکه کشتی انقلاب اسلامی به ساحل پیروزی رسید. بعد از فرو ریختن پایه‌های طاغوت، ابتدا به خدمت دادگاه انقلاب درآمده و سپس به سپاه پاسداران پیوست. در سال ۵۹ یکی از برادرانش جرعه نوش باده شهادت گردید و پس از او در سال ۶۱ دیگر برادرش به مقام رفیع شهادت رسید.

شهید تیموری که زخم برادران و یاران شهیدش در روحش همواره عمیق‌تر می‌شد، بارها به عنوان جهادگر به جبهه‌های نور عزیمت نمود تا آن‌که او نیز در عملیات کربلای ۵، مقبول درگاه دوست واقع شده و تا ملکوت سفر کرد.

وصیت نامه شهید ایرج تیموری
بسم ا... الرحمن الرحیم
خداوند را شکر گذارم که بار دیگر توفیق دیدن عاشقان‌الله زاهدان شب و شیران روز را قسمتم نمود تابحال که نتوانستم به اسلام عزیز خدمتی نمایم و همیشه شاهد شهادتها و ایثارهای مجاهدان راستین فی سبیل‌الله بوده‌ام ولی خود هیچ.

امیدوارم که در این سفر بتوانم توشه‌ای برگیرم تا در پیشگاه بزرگان و شهدا شرمنده نباشم. پروردگارا از تو می‌خواهم نیّتم را خالص گردانی و در استواری این نیّت یاریم فرمایی، خداوندا تو خود می‌دانی که هدف شرکت عزیزان ما در جبهه‌ها ادامه راه حسین(ع) عزیز است، خدایا تو خود آنها را یاری فرما. هنوز فریاد حسین(ع) در آسمان طنین افکن است که فرموده:«هل من ناصر ینصرنی» حسین عزیز به ندایت لبک می‌گوییم و عرضه می‌داریم:
«یا اباعبدا... انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن جاربکم الی یوم القیامه»

مافقط برای اجابت دستور امام عزیز، آن اسطوره تقوا و ایمان و مقاومت و غیره به جبهه‌ها آمده‌ایم. و انشاءا... نیت دیگری نداریم.

از خانواده و پدر و مادر و خواهر و فرزندان و همسرم و هر کسی که این مطلب را می‌شنود تقاضا دارم و تمنا دارم که امام عزیز و خط امام را رها نکنید و هیچگاه به دشمنان به کمین نشسته اجازه و فرصت ندهید تا انقلاب عزیز و خط امام که نتیجه خون هزاران و بلکه دهها هزار شهید است به خطر بیندازند.

قبل از هرچیز شما را سفارش به پیروی از احکام عالیه اسلام و خط رهبری امام عزیز نموده و تقاضا دارم اجازه ندهید عوامل اجانب در کشور آیه یأس بخوانند و مردم را از ادامه راهشان باز دارند. در ثانی شما را سفارش می‌کنم در تربیت فرزندانم. از شما می‌خواهم آنان را در خط علی(ع) و حسین(ع) و غیره هدایت و همواره مواظب آنان باشید تا خارج نشوند. تا آنجا که امکان دارد نگذارید کمبود مرا احساس نمایند و اگر دخترم سمیه لیاقت استعداد تحصیلات عالیه را از خود نشان داد دلم می‌خواهد رشته پزشکی بخواند تا بتواند به خواهران خود خدمت پسرم حجت خود مختار است با نظر اقوام نزدیک و دوستان در خطش رشته مورد علاقه خود را انتخاب نماید. از همسرم می‌خواهم اگر برایش امکان دارد خود سرپرستی فرزندانم را به عهده بگیرد که خداوند به وی اجر بی‌پایان می‌دهد. چون دنیا به زودی سپری می‌شود و خوشی‌ها و لذات دنیا زود گذر است. کسانی که در دنیا فکر می‌کنند بی‌نیاز هستند در اصل گرفتارند. در نهایت از همه دوستان ، اقوام، پدر و مادر و برادران و خواهر و همسر و فرزندان خداحافظی و تقاضای حلالیت می طلبم امیدوارم همگی مرا ببخشید.
خداحافظ همگی
۲۴/۱۰/۶۵
ایرج تیموری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: